Informacje branżowe

  • „Produkt Polski” nie zawsze znaczy polski 16 Stycznia 2017

    Od początku roku 2017 producenci artykułów rolno-spożywczych zyskali możliwość oznaczania swoich towarów nowym znakiem graficznym – „Produkt Polski”, który informuje o polskim pochodzeniu produktu. 

  • Marki własne w odwrocie? 2 Stycznia 2017

    Według analiz firmy badawczej IRI Worldwide, w Europie Zachodniej w 2015 roku nastąpił – choć niewielki, to jednak wiele mówiący – spadek udziału marek własnych w sprzedaży artykułów spożywczych i chemii gospodarczej, po latach stałych wzrostów. Wartościowo marki własne stanowią tam 38,3 proc. sprzedaży (spadek o 0,6 proc.), natomiast ilościowo 47,4 proc. (spadek o 0,5 proc). Konsumenci wracają do produktów premium oraz do marek producentów. 

  • Rolnik będzie mógł sprzedać żywność własnego wyrobu 21 Listopada 2016

    Sejm przyjął ustawę ułatwiającą rolnikom sprzedaż żywności z własnego gospodarstwa. W myśl nowych przepisów rolnik będzie mógł sprzedać produkty przez siebie przetworzone – bez konieczności zakładania firmy. Przychody z tego tytułu do wysokości 20 tys. zł rocznie będą zwolnione z podatku.

  • Koniec ekspansji dyskontów 14 Listopada 2016

    Przed kilku laty skończyła się w krajowym handlu dominacja hipermarketów. Obecnie już rysuje się perspektywa, że w niedalekiej przyszłości załamanie sprzedaży nastąpi także w sklepach dyskontowych.

  • Wstrzymanie pobierania podatku handlowego 19 Października 2016

    Rząd wstrzymał pobieranie podatku od sprzedaży detalicznej. Podatek miał wejść w życie 1 września 2016 r., jednakże natrafił na sprzeciw Komisji Europejskiej.